قدم به قدم با پارس مهر برای نقاشی ساختمان (نقاشی نمای ساختمان)

درود به همراهان همیشگی پارس مهر، ما قصد داریم در این مقاله از سری مقالات سلسله مراتبی پارس مهر شما را با نحوه و چگونگی رنگ آمیزی و نقاشی نمای ساختمان آشنا کنیم:

پروسه نقاشی ساختمان همواره جزو مراحل مهم و پر اهمیتی به شمار می رود که نیاز به بررسی ویژه ای از سوی کاربران خواهد داشت. هر فرد با مشاهده یک ساختمان، اولین چیزی را که خواهد دید، نمای آن مجتمع خواهد بود. به همین منظور نیز رسیدگی لازم به نما ساختمان و انتخاب یک رنگ مناسب برای اجرای هرچه بهتر نقاشی نمای ساختمان جزو اصلی ترین مسائل به شمار می رود. دیوارهای خارجی هر مجتمع نیاز به توجه زیادی از سوی شما خواهند داشت. بنابراین تنها راه نقاشی نمای ساختمان به بهترین شکل، استفاده از یک رنگ نما با کیفیت بسیار بالا می باشد.

در سال های گذشته مراجع مختلفی در کشور ایران افتتاح شده اند که شما را در پروسه نقاشی نمای ساختمان به صورت کامل پشتیبانی می کنند. این مراکز معتقد هستند که برای اجرای هرچه صحیح تر نقاشی نما، نیاز به انتخاب یک رنگ ایده آل و استثنائی است. در واقع انتخاب رنگ نمای ساختمان در سطوح کیفیتی بسیار بالا می تواند تاثیر مستقیمی را در نتیجه نقاشی نما بگذارد. به همین منظور نیز باید در اولین مرحله توجه ویژه ای را به نوع رنگ انتخابی داشته باشید و از کیفیت آن اطمینان حاصل کنید.

ویژگی های بهترین رنگ نما - پارس مهر ویژگی های بهترین رنگ نما - پارس مهر

نکات پیش از اجرا رنگ بیرونی ساختمان

چنانچه بر روی سطح سیمان یا بتن شوره‌زدگی وجود دارد قبل از اعمال رنگ باید برطرف بشود.

قبل از اجرا رنگ نما بر روی سطوح باید از پرایمر نفوذگر برای افزایش چسبندگی و نفوذ رنگ به داخل سیمان استفاده کرد.

کلیه رنگ‌ها را قبل از استفاده خوب به هم بزنید.

درصورتی‌که احتمال می‌دهید تا چند ساعت آینده احتمال بارش باران وجود دارد از اعمال رنگ بر روی سطح خودداری فرمایید.

از یخ‌زدگی و قرارداد رنگ‌ها در مکان‌های بسیار سرد جلوگیری کنید.

اگر به‌ تازگی نما زیر کار سیمان یا بتن زده اید حداقل ۳۰ روز زمان برای خشک شدن و آماده‌سازی آن لازم است در غیر این صورت رنگ پس از مدتی پوسته پوسته می‌شود .

درصورتی‌که جو محیطی بنا دارای آب‌وهوای مرطوب باشد (مانند مناطق شمالی و جنوبی کشور) توصیه می‌شود از رنگ مخصوص مناطق مرطوب استفاده نمایید.
درصورتی‌که سطح به چربی، روغن، گریس و …آغشته شده باشد به‌وسیله حلال مناسب باید پاک‌سازی گردد.
در صورت وجود غبار و کثیفی حتماً با دستگاه واترجت (پاشش قوی آب بدون هوا) نما شستشو داده شود
چنانچه بر روی سطح سیمان یا بتن شوره‌زدگی وجود داشت قبل از اعمال رنگ باید برطرف گردد.

با جزئیات اولیه رنگ نمای ساختمان بیشتر آشنا شوید

رنگ نما به عنوان یک پوشش نهایی شناخته می شود که به دلیل قرارگیری در معرض دید باید توجه ای ویژه به نحوه اجرای آن شود. در نقاشی نمای ساختمان معمولا تلاش می شود تا از بهترین نوع رنگ موجود در بازار استفاده گردد. برای این که بتوانید به ایجاد پوشش موردنظر خود اعم از بافت دار یا صاف بپردازید، نیاز است تا توجه ویژه ای را به غلظت رنگ موردنظر داشته باشید. شرکت های تولید رنگ با در نظر گرفتن غلظت های غیراستاندارد برای این محصولات، می توانند نتیجه نهایی حاصل شده از نقاشی نمای ساختمان را تحت تاثیر قرار دهند. معمولا ضخامت رنگ ایجاد شده بر روی نما، بین 450 الی 600 میکرون بوده که علت متغیر بودن آن، وجود عامل های مختلف است. در بسیاری از شرایط محیط اجرای شما می تواند ضخامت رنگ را به کمترین مقدار ممکن برساند. همچنین نوع رنگ و کیفیت آن در ضخامت نهایی حاصل شده مهم است.

بهترین رنگ نمای ساختمان از چه ویژگی هایی برخوردار است؟

تمامی رنگ های قابل استفاده در نقاشی نمای ساختمان از ویژگی های یک رنگ ترموپلاست بهره مند هستند.. برای مثال رنگ نمای ساختمان شما از خاصیت انعطاف پذیری برخوردار بوده و همچنین پس از گذشت مدت زمان کوتاه پوسته نشود. همچنین مقاومت رنگ های ترموپلاست در برابر شرایط جوی گوناگون فوق العاده بوده و اشعه ماورابنفش نمی تواند تاثیرات منفی خود را بر روی آن بگذارد.

علاوه بر این مسئله برای نقاشی نمای ساختمان شما باید از رنگ هایی استفاده کنید که امکان استفاده از این پوشش برای تمامی سطوح وجود داشته باشد. لازم به ذکر است در صورت کثیف شدن نما، این محصولات باید از قابلیت زدوده شدن به راحت ترین شکل برخوردار باشند. شما باید بتوانید از این محصولات در سطوح مختلفی همچون سطوح زیر استفاده کنید.

  • سطوح سرامیکی
  • سطوح بتنی
  • سطوح فلزی
  • سطوح آجری
  • سطوح سیمانی
  • سطوح چوبی
نقاشی نما ساختمان با بهترین رنگ - پارس مهر نقاشی نمای ساختمان با بهترین رنگ - پارس مهر

انواع رنگ های مناسب برای استفاده در نما

برای این که بتوانید در نقاشی نمای ساختمان بهترین عملکرد را داشته باشید، نیاز است تا حتما با انواع رنگ های متداول در این عرصه آشنا شوید. به صورت کلی استفاده از هر نوع رنگ نما با توجه به مسائل مختلفی همچون سطح موردنظر صورت می گیرد. بنابراین باید مراقب باشید تا در حین نقاشی نمای ساختمان به انتخاب رنگی بپردازید که قابلیت سازگاری با سطح موردنظر شما را داشته باشد. رنگ های نیمه الاستیک، تمام الاستیک، رنگ پایه حلالی، رنگ اکریلیک و ... از جمله گزینه هایی به شمار می روند که می توانند برای نقاشی نمای ساختمان مورد استفاده قرار بگیرند.

توجه داشته باشید که برای نقاشی نمای ساختمان در سطوحی همچون سطوح سیمانی، نیاز است تا از رنگ هایی استفاده کنید که مخصوص سیمان هستند. در چنین شرایطی، نتیجه اجرای کار فوق العاده تر خواهد بود و همچنین شما می توانید رضایت بیشتری را از انجام این فرآیند داشته باشید.

رنگ نما ساختمان باکیفیت، چه مزایایی دارد؟

برای این که بتوانید در نقاشی دیوارهای ساختمان بهترین عملکرد را داشته باشید، نیاز است تا به بررسی مزایای یک رنگ مناسب برای نمای ساختمان بپردازید. در واقع رنگ مطلوب و باکیفیت از مزایایی بهره مند است که می تواند کیفیت اجرای این پروسه را نیز بالاتر ببرد.

  • قابلیت خشک شدن در زمان کوتاه
  • سهولت در استفاده
  • امکان شستشو
  • چسبندگی بسیار بالا
  • قابلیت ایجاد لایه در ضخامت مطلوب
  • برخورداری از عمر بالا
  • عدم آسیب در برابر نور خورشید
  • مقاوم در برابر قارچ، جلبک و ...
  • داشتن مقاومت سایشی
  • برخورداری از مقاومت شیمیایی
  • قیمت مناسب در کنار کیفیت بالا
  • جلوگیری از جذب گرد و غبار
قیمت رنگ های مخصوص نما - پارس مهر قیمت رنگ های مخصوص نما - پارس مهر

قیمت مناسب رنگ نما در مجموعه های معتبر

از آن جایی که معمولا در نقاشی دیوارهای خارجی ساختمان نیاز به رنگ در ظرفیت های بسیار بالایی است، باید حجم زیادی از رنگ نما تهیه شود. در نتیجه مبحث قیمت موضوعی مهم به شمار خواهد رفت. البته توجه داشته باشید که تناسب لازم باید در میان قیمت و کیفیت رنگ وجود داشته باشد. انتخاب یک محصول با کیفیت استثنائی در کنار قیمت مناسب جزو اولویت های هر خریدار به شمار می رود. با این حال پیشنهاد می کنیم تا به استعلام قیمت رنگ نما از مراکز معتبر بپردازید.

مجموعه تخصصی و شرکت پارس مهر از جمله بهترین تولیدکنندگان  رنگ نما در ایران است که موفق شده محصولاتی را مطابق با استانداردهای جهانی به بازار عرضه کند. تمامی رنگ نما پارس مهر از قابلیت ها و ویژگی های ذکر شده برخوردار هستند و نتیجه فوق العاده ای را برای شما رقم می زنند. ویژگی های مجموعه پارس مهر به کیفیت محصولاتش محدود نشده و مجموعه ما موفق شده تا قیمت های ایده آلی را نیز برای رنگ های خود تعیین کند. در همین راستا شما می توانید به راحت ترین شکل ممکن اقدام به خرید بهترین رنگ نما ساختمان با توجه به شرایطی که در اختیار دارید، بکنید. کارشناسان ما در تمامی مراحل پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.

۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.